مطالب مفید درباره لاستیک خودرو : فروش بهترین انواع لاستیک ایرانی و خارجی برای انواع اتومبیل با قیمت عالی و تخفیف ویژه را با فروشگاه لاستیک دکتر خودرو تجربه نمایید.همه چیز درباره لاستیک خودرو ،ازجمله مطالب مفید درباره لاستیک خودرو ،با ما در تماس باشید.
ساختار مختلف لاستیک
- لاستیک هادارای ساختارهای مختلفی هستند که عبارتند از :
- لاستیک بایاس
- لاستیک بایاس با تسمه
- لاستیک رادیال
- لاستیک توپر
- لاستیک نیمه پنوماتیک
نکات مهم درباره لاستیک خودرو
- از بالانس چرخها هرگز غافل نشوید.
- حتما از لاستیک استاندارد استفاده نمایید.
- در زمان انتخاب و تهیه لاستیک به نوع خودرو،سرعت،شرایط
- رانندگی،سطح جاده، شرایط محیط و فصل توجه نمایید.
- بازدیدهای دورهای لاستیکهای خودرو به منظور ماندگاری بیشتر
- باد لاستیکها هر دو هفته یک بار کنترل شود.
تعویض لاستیک خودرو
مراکز مختلفی برای خرید تایر خودرو وجود دارند اما شاید دسترسی به این مراکز کمی سخت و زمانبر باشد. دکترخودرو متشکل از مجموعه فروشگاه های تعویض لاستیک می باشد و در هر نقطه ای که شما بخواهید برای خرید لاستیک و نصب انواع لاستیک میشلن،لاستیک فالکن ، لاستیک بارز و گلدستون .... در خدمت شماست . این نمایندگی با حضور به موقع و تعویض لاستیک درمحل باعث صرفه جویی دروقت و هزینه شما می شود .
دکتر خودرو عرضه کننده لاستیک با کیفیت بالا می باشد همچنین جهت دریافت قیمت روز لاستیک به سایت دکتر خودرو مراجعه نمایید.
درباره لاستیک خودرو
بهتر است تمام لاستیکهای خودرو از یک نوع باشند،مشخصات یکسانی داشته و در صورت استفاده از لاستیکهای تیوبدار،بهتر است تیوب داخل لاستیک نیز در صورت تعویض لاستیک عوض شود.
هیچگاه لاستیکهای رادیال و بایاس پلای را به طور همزمان بر روی یک خودرو استفاده نکنید.
در زمان کنترل فشار باد،لاستیکها بایستی سرد باشند و در حالتی که لاستیکها گرم میباشند، از خالی کردن باد اضافی بپرهیزید.
هر ۸۰۰۰ کیلومتر لاستیکهای بایاسپلای به صورت ضربدری و لاستیکهای رادیال به دلیل جهتدار بودن، به صورت طولی جابهجا شوند.
باور اشتباه لاستیک نو در اکسل جلوی خودرو
یک باور اشتباه وجود دارد و آن این است که لاستیکهای نو را در اکسل جلوی خودرو نصب میکنند تا باتوجه به وزن بیشتر در اکسل جلو و کنترل بهتر فرمان،ایمنی خودرو بیشتر شود،در صورتی که به دلیل کمی وزن خودروها در اکسل عقب،باید چسبندگی خودرو به سطح جاده را با لاستیکهای سالمتر و با آج بیشتر جبران نمود و از انحراف خودرو در پیچهای تند جلوگیری کرد.
استفاده از رینگ و لاستیک معیوب یا تعمیر شده!
دو مورد از رایجترین مشکلات مربوط به تایر،ترکیدن تایر و فرسودگی آن است.
ترکیدن تایر:
ترکیدگی تایر ممکن است به چند دلیل اتفاق بیفتد: مانند یک تایر فرسوده کمباد یا پرباد که ناگهان تحت فشار دچار ترکیدگی میگردد،پنچرشدن تایر در اثر تماس با اجسام ریزی که در جاده وجود دارد یا حتی تغییرات دمایی شدید و ناگهانی.
تایرهای فرسوده:
مطالب مفید درباره لاستیک خودرو : به مرور زمان تایرها دچار ساییدگی می شوند و آج خود را از دست میدهند. این فرسودگی یک مشکل عمده در جاده است زیرا بهخصوص در آبوهوای نامساعد مانند بارش برف و باران باعث کاهش چسبندگی تایر میشود.
احتمال لیزخوردن با تایرهای فرسوده بیشتر است، ترمزکردن با تایرهای فرسوده نیاز به مسافت بیشتری برای توقف دارد و به خاطر چسبندگی ضعیفی که دارند در مانورها عکسالعمل خوبی ندارند.
تعویض تایرها قبل از اینکه آج آنها کاملا از بین برود و حفظ فشار باد بهینه تایر برای جلوگیری از این نوع نقصهای فنی در جاده ضروری است. زوایای چرخ را نیز مرتبا بررسی کنید. اگر زوایای چرخ تنظیم نباشند تایرها زودتر فرسوده خواهند شد.
درباره لاستیک خودرو و فشار باد
فشار باد زیاد و فشار باد کم هر دو باعث آسیب رساندن به لاستیک ها میشوند. پایین بودن فشار باد در هنگام رانندگی باعث اصطکاک بیشتر و در نتیجه تولید حرارت بیش از حد در لاستیک میشود و عمر لاستیک را به شدت کاهش میدهد.
اگر لاستیک از دو طرف خورده شود ولی در بخش میانی سالم بماند نشانه کم بودن فشار باد لاستیک در طول رانندگی است و اگر فقط در وسط سائیده شود نشانه زیاد بودن فشار باد لاستیک است.
لاستیک نخ زده به هیچ وجه قابل اطمینان نیست، زمانی که لاستیک خودرو نخ زده شد به منظور حفظ جان سرنشینان و ایمنی خودرو سریعا باید لاستیک تعویض شود.
دیگران نیز این مطلب را خوانده اند:
---------------------------------------------------------------------------------------
بیشتر لاستیک خودرو را بشناسیم
رینگ اسپرت بر عملکرد خودرو چه تاثیری دارد
فناوری نانو در لاستیک خودرو
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
عمق آج لاستیک های خودرو
عمق آج لاستیک های خودرو را باید مرتبا بررسی و کنترل کرد. بهتر است قبل از اینکه کاملا لاستیک صاف شود از زیر خودرو خارج شود تا از به مخاطره افتادن سلامتی سرنشینان جلوگیری شود. در ضمن امکان روکش کردن مجدد لاستیک هم وجود خواهد داشت.