انگیزه ها

معرفی شرکت ها فعال در اینترنت

انگیزه ها

معرفی شرکت ها فعال در اینترنت

معرفی انواع شرکت ها و خدمات و وب سایت های بزرگ اینترنتی

  • ۰
  • ۰

تشخیص لاستیک تازه تولید شده با لاستیک انباری : از دغدغه ها و نگرانی های رانندگان در زمان خرید لاستیک ،خرید یک لاستیک تازه تولید شده است. اما آیا به راحتی می توان لاستیک تازه تولید شده را با لاستیک انباری تشخیص داد؟برای تشخیص لاستیک نو از لاستیک کهنه با ما همراه باشید.

تشخیص یک لاستیک تازه تولید شده با لاستیک انباری

متاسفانه در کشور ما لاستیک های خارجی بیشماری وجود دارد که بیش از پنج سال از تاریخ ساخت ان ها گذشته است.این مورد برای لاستیک های ساخت داخل کمتر وجود دارد.خطرات این لاستیک ها با توجه به شرایط اب و هوائی گرم و جاده های پر دست انداز،رعایت نکردن سرعت مطمئنه و خانواده های پر جمعیت و تکمیل ظرفیت کامل خودرو توسط افراد خانواده،باعث ناامنی استفاده از این لاستیک ها در جاده های کشور به خصوص در زمان مسافرت و استفاده از خودرو در مدت زمان و ساعت بیشتر می گردد.

فروش لاستیک های انباری


این لاستیک ها که در بازار به اصطلاح لاستیک انباری شناخته می شونند.به دلایل مختلفی نظیر توقیف محموله های قاچاق ،عدم فروش در یک کشور به دلایل مختلف و انتقال انها به یک کشور ثالث ویالاستیک هائی که در یک سری ساخت در کارخانه مشکل فنی داشته که توسط تولید کنندگان به کشورهای جهان سوم قاچاق می گردنند.و دلایل بسیار دیگر که فقط سازندگان از ان باخبر هستند.

خرید لاستیک کهنه و پرداخت لاستیک نو


این لاستیکهای انباری توسط فروشندگان جزئی با قیمتی در حدود ده الی بیست هزار تومان کمتر از لاستیک های تازه تولید شده از عمده فروشان لاستیک خریداری می گردد.در زمان خرید، فروشندگان از وضیعت انباری بودن ان اطلاع می یابند.متاسفانه این صداقت در زمان فروش به مشتریان وجود ندارد و بدون اطلاع به مشتری و با همان قیمت لاستیک تازه تولید شده به مشتری از همه جا بی خبر فروخته می شود.

تشخیص لاستیک نو با انباری


این لاستیک های انباری هیچ تفاوت ظاهری با یک لاستیک تازه تولید شده ندارند. وازنظر شکل ظاهری نمی توان تشخیص انباری بودن ان را داد.
سازندگان خودرو جهت مشخص نمودن زمان تولید لاستیک ملزم به ثبت تاریخ ساخت هستند.متاسفانه این تاریخ به گونه ائی برلاستیک درج شده که توسط مصرف کننده به راحتی قابل تشخیص نیست.با مطالعه مطلب ذیل به راحتی می توانید زمان تولید لاستیک را متوجه شوید.
در جداره بیرونی لاستیکها یک عدد چهار رقمی درج شده است که مشخص کننده زمان تولید ان است.این عدد بر اساس سال تولید و تعداد هفته است.دو رقم اول تعداد هفته و دو رقم اخر سال تولید را نشان می دهد.
فرضا درج عدد 2106بر روی یک لاستیک یعنی این لاستیک در بیست و یکمین هفته سال 2006 تولید شده است.اگر این عددسه رقمی باشد به معنای تولید قبل از سال 2000 می باشد.

 

چند توصیه مهم درباره لاستیک خودرو

  • حتما از لاستیک استاندارد استفاده کنید.
  • در هنگام انتخاب و تهیه لاستیک به نوع خودرو، سرعت، شرایط رانندگی، سطح جاده، شرایط محیط و فصل توجه کنید.
  • بازدیدهای دوره‌ای لاستیک‌های خودرو به منظور ماندگاری بیشتر، ایمنی بالاتر، راندمان بهتر و مصرف سوخت کمتر امری حیاتی است.
  • باد لاستیک‌ها هر دو هفته یک بار کنترل شود.
  • بهتر است تمام لاستیک‌های خودرو از یک نوع باشند، مشخصات یکسانی داشته باشند و در صورت استفاده از لاستیک‌های تیوب‌دار، بهتر است تیوب داخل لاستیک نیز در صورت تعویض لاستیک عوض شود.
  • هیچ‌گاه لاستیک‌های رادیال و بایاس پلای را به طور هم‌زمان بر روی یک خودرو استفاده نکنید.
  • از بالانس چرخ‌ها هرگز غافل نشوید.
  • در هنگام کنترل فشار باد، لاستیک‌ها بایستی سرد باشند و در حالتی که لاستیک‌ها گرم می‌باشند، از خالی کردن باد اضافی بپرهیزید.
  • هر ۸۰۰۰ کیلومتر لاستیک‌های بایاس‌پلای به صورت ضربدری و لاستیک‌های رادیال به دلیل جهت‌دار بودن، به صورت طولی جابه‌جا شوند

نصب  اشتباه لاستیک‌های نو  در اکسل جلوی خودرو

یک باور اشتباه وجود دارد و آن این است که لاستیک‌های نو را در اکسل جلوی خودرو نصب می‌کنند تا با توجه به وزن بیشتر در اکسل جلو و کنترل بهتر فرمان، ایمنی خودرو بیشتر شود، در صورتی که به دلیل کمی وزن خودروها در اکسل عقب، باید چسبندگی خودرو به سطح جاده را با لاستیک‌های سالم‌تر و با آج بیشتر جبران کرد و از انحراف خودرو در پیچ‌های تند جلوگیری نمود

نکات زیر را رعایت نمایید

هیچ‌گاه از رینگ و لاستیک معیوب یا تعمیر شده استفاده نکنید.

در صورت تجهیز خودرو به سیستم ضد قفل ABS یا سیستم ضد لغزش ASR هیچ‌گاه سایز رینگ و لاستیک را بدون اصلاح وضعیت سیستم مدیریت مرکزی ECU تعویض نکنید. چون سیستم‌های مذکور، قابلیتهای خود را از دست خواهند داد.

لاستیک زاپاس را در شرایط مناسبی نگهداری کرده و باد آن را همراه با فشار باد لاستیک‌های دیگر کنترل کنید.

نتیجه استفاده از لاستیک‌های غیر استاندارد خودرو، وارد شدن آسیب جدی به سیستم تعلیق و دستگاه انتقال قدرت خودرو خواهد بود

جلوگیری از اسیب رساندن به لاستیک با تنظیم فشار باد

  • فشار باد زیاد و فشار باد کم هر دو باعث آسیب رساندن به لاستیک ها می شوند. پایین بودن فشار باد در هنگام رانندگی باعث اصطکاک بیشتر و در نتیجه تولید حرارت بیش از حد در لاستیک میشود و عمر لاستیک را به شدت کاهش میدهد. اگر لاستیک از دو طرف خورده شود ولی در بخش میانی سالم بماند نشانه کم بودن فشار باد لاستیک در طول رانندگی است و اگر فقط در وسط سائیده شود نشانه زیاد بودن فشار باد لاستیک است.
  • لاستیک نخ زده به هیچ وجه قابل اطمینان نیست، زمانی که لاستیک خودرو نخ زده شد به منظور حفظ جان سرنشینان و ایمنی خودرو سریعا باید لاستیک تعویض شود.
  • از رینگ های زنگ زده ،پوسیده ،تاب دار و جوشکاری شده نباید به هیچ وجه استفاده شود.
  • عمق آج لاستیک های خودرو را باید مرتبا بررسی و کنترل کرد. بهتر است قبل از اینکه کاملا لاستیک صاف شود از زیر خودرو خارج شود تا از به مخاطره افتادن سلامتی سرنشینان جلوگیری شود. در ضمن امکان روکش کردن مجدد لاستیک هم وجود خواهد داشت

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی