انگیزه ها

معرفی شرکت ها فعال در اینترنت

انگیزه ها

معرفی شرکت ها فعال در اینترنت

معرفی انواع شرکت ها و خدمات و وب سایت های بزرگ اینترنتی

  • ۰
  • ۰

ارزیابی مداوم شیوه‌‌ی انجام کارها، بخش مهمی از اداره‌ی هر کسب‌وکار موفق است. مالکان رستوران‌ها دائما به فکر راه‌هایی هستند تا با بهبود فرایندها، موجب افزایش فروش رستوران و نیز افزایش بهره‌وری شوند. عوامل زیادی در افزایش فروش رستوران تأثیرگذارند که باید آنها را در نظر بگیرید. خوشبختانه بسیاری از اصول پایه‌ای در بین انواع اماکن غذاخوری مشابه هستند. با استفاده از تکنیک‌های بالا، به‌زودی در مسیر موفقیت قرار خواهید گرفت و شاهد افزایش فروش رستوران خود خواهید بود.

در این مطلب قصد داریم تا شما را با راهکارهای جدیدی که ممکن است شما را در افزایش فروش کمک کند آشنا کنیم. اکثر روش هایی که در مورد افزایش مشتری وجود دارد را معمولا مدیران رستوران ها می شناسند بنابراین بهتر است از روش های نوین تری در مورد فروش بیشتر کمک بگیرید. به طور مثال استفاده از فضای مجازی برای فروش و تبلیغات که در ادامه به ان خواهیم پرداخت

تبلیغات و اطلاع رسانی منوها در فضای مجازی

ایده های تبلیغاتی برای افزایش فروش رستوران

ایده های تبلیغاتی برای افزایش فروش رستوران

مهم نیست که برای وب‌سایت کسب‌وکارتان چقدر زمان بگذارید، اگر وب‌سایت‌تان را برای موبایل‌ها و تبلت‌ها بهینه‌سازی نکنید، بیشترِ مشتریان‌تان را از دست می‌دهید. با سرمایه‌گذاری در وب‌سایتی که به‌خوبی در تبلت، موبایل و کامپیوتر بهینه‌سازی شده است، بیشترین منفعت را از تکنولوژی ببرید. سعی کنید برای رستورانتان در رسانه‌های اجتماعی حساب‌‌ کاربری ایجاد کنید و در آنها فعال باشید. اگر زمان ندارید تا بر پیام‌هایی که از طریق این شبکه‌های اجتماعی برای‌تان ارسال می‌شود نظارت کنید، این کار را به افراد دیگری بسپارید.

مزیت دیگر داشتن حساب کاربریِ حرفه‌ای در رسانه‌های اجتماعی این است که می‌توانید درباره‌ی مراسم‌ها و جشن‌هایی که برگزار می‌کنید، اطلاع‌رسانی کنید. همچنین از این طریق می‌توانید خبر تعطیلی ناگهانی رستوران را به اطلاع مشتریان‌تان برسانید. این کار راهی ایده‌آل برای برقراری ارتباط با مردم است. به‌طورکلی، می‌توانید از رسانه‌های اجتماعی به‌عنوان ابزاری برای اجرای استراتژی‌های حفظ مشتری که در بالا به آنها اشاره شد، استفاده کنید.

تبلیغات در بیرون

یکی از راه های نوآور و خلاق تبلیغات در خارج از محیط رستوران شما می باشد. مخصوصا اگر ذهنی خلاق داشته باشید طبق محیط و عبور و مرور مردم تبلیغات خود را پیش ببرید این راه ها عبارتند از:

  • صندلی های اتوبوس

  • ماشین ها و ساختمان ها

  • نوشتن روی دیوارها اما به شکل گرافیکی

  •  تبلیغات در فضای باز خیابان ها

  • دیوارها

  • تلویزیون دیجیتال تاکسی ها

با خلاقیت از این ابزار برای تبلیغات خود استفاده کنید و به یاد داشته باشید این ابزار تاثیرات فراوانی دارند.

ایده های تبلیغاتی برای افزایش فروش رستوران

ایده های تبلیغاتی برای افزایش فروش رستوران

با روی باز از مشتریان خود استقبال کنید

مشتریانی که با روی گشاده پرسنل یک رستورتن روبرو می شوند ، معمولا به مشتریان دائمی تبدیل می شوند. اگر شما حین ورود و خروج مشتریان خود را همراهی کنید قطعا وفاداری آن مشتری به رستوران خود را تضمین نموده اید.

دکوراسیون داخلی خود را تغییر دهید

بعضی از محل‌های غذاخوری صرفا به‌گونه‌ای چیده شده‌اند که مردم بخواهند بیشتر بمانند. هنگام خرید و چیدمان مبلمان‌تان می‌توانید از ترفندهایی استفاده کنید که مشتریان سریع‌تر میز خود را ترک کنند. به‌علاوه، می‌توانید میز و صندلی‌های کوچک تهیه کنید تا از فضای موجود نهایت استفاده را ببرید و بتوانید در هر نوبت، از مشتریان بیشتری پذیرایی کنید.

به مشتریان غذای سرآشپز  یا غذای روز را پیشنهاد دهید

در منوی خود حتما یکغذا و دسر را تحت عنوان ویژه روز یا پیشنهاد سرآشپز قرار دهید. این نوع از غذا ها بیشتر مورد استقبال واقع می شوند و نسبت به سایر غذا ها گرانتر هستند.وقتی همه غذای اصلی‌شان را خوردند، پیشنهاد بدهید که می‌توانند یک دسر یا نوشیدنی را امتحان کنند. مجددا، نام بردن از چند گزینه‌ی دسر شاید مشتریان‌تان را اغوا کند که سفارش بدهند.شانس بیش‌فروشی به مشتریان جدید بیشتر است، چون این افراد مشتاقند که آگاهی بیشتری درمورد غذاهای رستوران‌تان داشته باشند. همچنین احتمالا آنها نسبت به کسی که دفعات زیادی در رستوران‌تان غذا خورده است، بیشتر علاقه‌مند هستند تا پیشنهادهای پیشخدمت را امتحان کنند.

ایده های تبلیغاتی برای افزایش فروش رستوران

ایده های تبلیغاتی برای افزایش فروش رستوران

آموزش تکنیک‌های بیش‌فروشی به کارکنان

یک پیشخدمت ماهر قادر است مکالمه‌‌ی ساده و مؤثری با مشتریان ترتیب بدهد و موجب افزایش فروش رستوران شود. بیش‌فروشیِ مؤثر، درنهایت باعث کنترل مشتری بر تصمیمش می‌شود و احساس نمی‌کند که برای خرید بیشتر، تحت فشار قرار گرفته است. این کار موجب اغوا شدن مشتری برای سفارش بیشتر می‌شود.

برای مشتریان ثابت خود کارت عضویت صادر کنید

یکی از رایج‌ترین‌ کارهایی که در این زمینه می‌توانید انجام بدهید، این است که یک کارت عضویت برای مشتریان‌تان تهیه کنید و دفعاتی را که مشتری به رستوران‌تان می‌آید، ثبت کنید. زمانی که تعداد مراجعه‌های مشتری به حد مشخصی رسید، به انتخاب خودتان او را از یک غذای رایگان بهره‌مند کنید. ارائه‌ی نوشیدنی‌ها و دسرهای رایگان هم انتخاب‌های خوبی هستند، چون از غذاهای اصلی ارزان‌ترند و در عین حال مشتریان احساس می‌کنند مورد احترام قرار گرفته‌اند. می‌توانید کارتی طراحی کنید که سفارش‌ها را ثبت کند یا کارتی تهیه کنید و به‌ازای هربار حضور مشتری، یک سوراخ بر رویش پانچ کنید.

ایده های تبلیغاتی برای افزایش فروش رستوران

ایده های تبلیغاتی برای افزایش فروش رستوران

برنامه ای ویژه برای مشتریان جدید خود تدارک ببینید

این کار معمولا شامل ارائه‌ی کوپن‌های تخفیف است تا مشتریان تشویق شوند باز هم به رستوران شما برگردند. یا می‌توانید به مشتریان جدیدتان همراه با غذایشان، یک پیش‌غذا، دسر یا نوشیدنی رایگان بدهید. این کارِ فوق‌العاده، نشان می‌دهد که چقدر به مشتریان‌تان اهمیت می‌دهید و همچنین با استفاده از این روش می‌توانید کسب‌وکارتان را از رقبا جلو بیندازید.

اجرای زنده موسیقی در رستوران

بسیاری از رستوران ها گروه های موسیقی محلی را برای اجراهای زنده می آورند تا فضایی را ایجاد کنند. می توانید مشتری های خود را نیز در این برنامه شرکت دهید به صورتی که از آنها بخواهید که گروه های موسیقی را روی صفحات و شبکه های اجتماعی تان پیشنهاد کنند یا به آنها امتیاز دهند. فراهم کردن سرگرمی و زنده کردن فضا و محیط رستوران باعث می شود که مشتری ها برای ماندن ترغیب شوند.

ارائه غذا در دو حجم مختلف

به این استراتژی “براکت” می گویند، مشتری با دیدن حجم غذا فکر می کند چون حجم آن بزرگ است حتما قیمت آن هم زیاد است و فکر می کند اگر غذاهایی با حجم کوچکتر انتخاب کند حتما قیمت آن ها هم کمتر است، و مشتری در دام این حقه می افتد،  منو پر از غذاهایی ست که حجم کمتر و قیمت کمتری دارند پس از آن ها سفارش می دهد.

قیمت برخی از غذا ها را افزایش دهید تا مشتریان متوجه غذاهای کم هزینه تر شوند

بسیاری از رستوران ها قیمت های بعضی غذاها را بالا می برند تا مشتری غذاهای ارزان تر را سفارش دهد این نوع غذاها شیوه درست کردن و چیدمان آن از قبل توسط مسئولین برنامه ریزی می شود، در بریتانیا یک رستوران با این روش توانسته مشتریان زیادی جذب کند، با قرار دادن غذاهای ارزان در منوی غذا می توانید از خروج مشتریانی که اوضاع مالی آن ها خوب نیست از رستوران خود جلوگیری کنید.

تحویل رایگان غذا

تحویل رایگان و سریع غذا می تواند یکی از دلایل قوی مشتریان غیر حضوری برای انتخاب شما باشد. سعی کنید غذا ها را با کیفیت بالا و سریع به محل مورد نظر مشتری حمل کنید. برای تسویه حساب سعی کنید کارتخوان های سیار به همراه داشته باشید و این نکته را در تبلیغات خود هم منعکس کنید تا مشتری حتی زمانی که پول نقد در اختیار ندارد بتواند به راحتی از شما خرید کند.

ایده های تبلیغاتی برای افزایش فروش رستوران

ایده های تبلیغاتی برای افزایش فروش رستوران

جشنواره غذا برگزار کنید

می توانید هر از چند گاهی یک شب را به پخت یک سری غذا های خاص اختصاص دهید و مشتریان را برای آن جشنواره دعوت کنید. مثلا می توانید یک بار جشنواره غذاهای جنوبی یا شمالی یا غذاهای ایتالیایی ، مکزیکی ، هندی و این چنینی برگزار کنید. علی الخصوص اگر مشتریان شما جوان هستند ، به شدت می توانید از این فرصت استفاده کنید. این رویداد باعث ایجاد یک ویژگی خاص برای رستوران شما می شود ، مشتریان شما می توانند هر چند وقت یکبار شاهد جشنواره هایی باشند که باعث می شود غذاهای جدیدی در رستوران شما سرو شود. حتی می توانید در پایان از مشتریان در مورد بهترین غذا سوال کنید و پخت غذای انتخاب شده را بعد از جشنواره هم ادامه دهید.

بهره گیری از مشاوران برتر راه اندازی فست فود و رستوران

شما برای اینکه بتوانید به رستورانی فوق العاده تبدیل شوید ، باید از یک تیم حرفه ای در راه اندازی رستوران و فست فود مشاوره بگیرید. یکی از این مشاوران تیم راه انداز فست فود و رستوران فست فود ست است که تجربه چندین ساله در مورد راه اندازی رستوران دارد. پیشنهاد ما به شما مشاوره و استفاده از تجربه این تیم است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی